Vauvatuki Wompat kantoreppuun

Wompatin vauvatukea käytetään ainoastaan hiippahupullisen vauvakokoisen Wompat kantorepun kanssa. Vauvatuki ei sovellu muiden Wompat-kokojen kanssa. Säädettäviin Wompat ILO ja Wompat LITE -reppuihin vauvatukea ei tarvita. 

Vauvatuella varustetulla Wompat repulla voi kantaa vauvaa edessä masut vastakkain. Lapsen tulee aina olla repussa pystyasennossa ja lapsen kasvot kantajaan päin. Kanna pientä vauvaa mahdollisimman korkealla rintaasi vasten: vauvan peppu suunnilleen napasi korkeudella ja vauvan päälaki suukotusetäisyydellä. Lapsen tulee olla repussa ergonomisessa M-asennossa: polvien tulisi olla samalla tasolla kuin vauvan peppu tai hieman korkeammalla.

Alla kuvattu kantotapa sopii alle 2 kuukauden ikäiselle vauvalle (3,5-5 kg / 7-11 lbs.). Kiinnitä koko vauvatuki repun paneelin sisäpuolelle. Aseta vauvatuen tyyny omaan taskuunsa vauvatuen alaosaan. Tyynyn ja vauvatuen "Wompat" -logojen tulee olla samansuuntaisesti. Viimeisestä kuvasta 28. näet miten vauvan tulisi asettua vauvatukeen. Vauvan kasvaessa voit käyttää vauvan pepun alla pelkkää tyynyä ja repun paneelin kaventamiseen kavennusvyötä.

1. Kiinnitä koko vauvatuki kantorepun paneelin sisäpuolelle. Avaa kantorepun olkaimien soljet. Vauvatuen yläreunassa on kuminauhalenkit, joiden läpi repun olkaimet pujotetaan. Vauvatuen sivuilta löytyvien lenksujen läpi pujotetaan repun paneelin sivuilla olevat remmit. Lopuksi kiinnitä vauvatuen alaosassa oleva kavennusvyö Wompatin paneelin alaosan ympärille. Varmista että vauvatuen tyyny on kunnolla paikallaan.

2. Kiinnitä repun vyötärövyö mahdollisimman ylös vyötärösi ympärille niin, että vyön yläreuna tulee suunnilleen napasi korkeudelle. Kiristä remmit selän takaa. Uudet remmit voivat aluksi tuntua tahkeilta - siirrä kumilenksut kauemmaksi soljesta, tartu remmistä läheltä solkea ja vedä napakasti remmi kerrallaan. Vyötärön tulee olla melko tiukalla - kuitenkin niin, että sinulla on mukava olo.

3. Kiinnitä olkaimien soljet vastakappaleisiinsa. Säädä solkia niin, että paneeliin päin kiristettävä remmin puoli on löysemmällä ja olkaimen puoleinen remmi tiukemmalla. Kokeilemalla löydät sopivat säädöt. Tarkoituksena on, että vauvan ollessa repussa sinun tarvitsee kiristää olkaimia vain eteen päin, paneeliin päin säätyvästä remmistä.

4. Kiinnitä yläselkään tuleva lyhyt niskaremmi olkaimiin liu'uttamalla pientä solkea lähemmäksi olkatoppausta. Niskaremmin optimaalisin paikka on lapaluiden välissä - ei niskassa.

5. Vauvatuki on nyt paikoillaan ja olkaimien soljet kiinni. Niskaremmi saa olla auki.

6. Nosta vauva rintaasi vasten. Ohjaa vauvan jalkoja kapeaan, hänelle luonnoliseen M-asentoon.

7. Tue vauvaa toisella käsivarrella ja nosta toisella kädelläsi repun paneeli ylös. Vauvan pepun tulee levätä vauvatuen pohjalla korokkeen päällä. Jalat jäävät pienellä vauvalla paneelin alle luonnolliseen kapeaan M-asentoon ja vauvan polvet ovat kantajaa päin.

8. Nosta repun olkaimet paikoilleen yksi kerrallaan. Tue vauvaa paneelin päältä vapaalla kädelläsi.

9. Nosta myös toinen olkain paikoilleen.

10. Nojaa hiukan taaksepäin, jotta vauva tukeutuu sinua vasten ja kiinnitä pieni niskaremmi. Kiristä remmiä tarvittaessa.

11. Työnnä kätesi paneelin ja vauvatuen alle ja ohjaa vauvan peppu vauvatuen perälle ja alas koroketyynyn päälle. Vauvatuen tulisi olla mahdollisimman alhaalla paneelin sisällä. Ota kiinni repun paneelin yläreunasta, vedä paneelia ylös päin ja ohjaa samalla vauvatukea alas päin toisella kädelläsi.

12. Kiristä olkahihnat vetämällä remmistä etuviistoon.

13. Kiristä myös toinen olkain. Vauvan tulisi tukeutua tiiviisti lähelle vartaloasi. Repun paneeli tukee vauvan selkää koko matkalta. Vauvatuen reunapehmusteiden tulee olla sinun kylkiäsi vasten, jolloin pehmusteet tukevat vauvaa sivuilta.

14. Pienen vauvan jalat jäävät repun paneelin alle.

15. Vauvan kasvaessa jalat tarvitsevat enemmän tilaa. Kuvan vauvalla jaloilla ei ole enää riittävästi tilaa paneelin alla sillä jalat painuvat vyötärövyötä päin. Nyt paneelia kannattaa kaventaa.

16. Kavenna paneelin alaosaa kiristämällä paneelinkavenninta. Kiristä ensin toiselta puolelta ja sitten vastakkaiselta puolelta. Jos vedät kummastakin remmistä samaan aikaa, remmit eivät kiristy. Kannattaa kiristää molempia puolia, jotta paneeli kaventuu tasapuolisesti kummaltakin puolelta.

17. Vauvan kasvaessa jalat ohjautuvat leveämpään M-asentoon ja lopulta jalat tulevat näkyville paneelin sivuilta. Varmista, että jaloilla on tilaa ja kiristä kavennusvyötä lisää tarvittaessa.

18. Kiristä paneelin yläreunaa hupun alta niin, että paneeli tulee vauvan niskaa.

19. Paneeli tukee vauvaa ylhäältä alas, eikä paneeli ole löysällä. Vauvan selkä on pyöreänä ja hän tukeutuu tiiviisti vartaloasi vasten.

20. Tarvittaessa kiristä "Perfect fit" solkia - saat vauvan lähemmäksi itseäsi.

21. Niskaremmin paikka on lapaluiden välissä. Remmi pitää olkaimet paikoillaan hartioilla ja ohjaa olkaimia pois kainaloista.

22. Jos kaipaat lisätukea vauvan niskalle, voit kääntää vauvatuen yläreunan paneelin reunan alle. Löysennä ensin hupun alla olevaa kiristysnauhaa.

23. Taita vauvatuen yläreuna paneelin reunan alle vauvan niskan taakse.

24. Pidä vauvan kasvot aina näkyvissä ja nenä vapaana. Käännä varovasti nukkuvan vauvan poski rintaasi vasten, jotta hän voi hengittää vapaasti.

25. Valmis!

26. Vauvan ottaminen pois: avaa niskaremmi. Jos et ylety remmiin, löysennä ensin hiukan olkaimien solkia nostamalla soljen etureunaa taakse päin tai työntämällä remmiä solkeen.

27. Laske paneeli alas. Tue toisella käsivarrellasi vauvaa.

28. Voit pukea repun myös tuolilla istuen. Tee esivalmistelut kuten kohdissa 1-5 ja aseta repun paneeli polvillesi. Laske vauva paneelin keskelle, peppu vauvatuen tyynyn päälle ja vauvatuen pohjalle.

29. Nosta vauva ja reppu rintaasi vasten, sitten olkaimet paikoilleen yksi kerrallaan tukien vauvaa koko ajan paneelin päältä vauvan selän takaa. Kiinnitä niskaremmi ja jatka kohdasta 11 eteen päin.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 14.5.2020 alkaen.

Liinalapsi Verkkokauppa

 

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Postikulut lisätään hintaan. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Postin tekemät muutokset postikuluihin astuvat voimaan Postin ilmoittamina ajankohtina.

Yhdistyneen Kuningaskunnan erottua EU:sta tulee toimituksiin muutoksia. Tällä hetkellä verkkokaupasta ei voi valita toimitusta UK:hon mutta on mahdollista tilata sähköpostilla: niina@liinalapsi.fi Minimiraja tilaukselle on 135 GBP (noin 155€) ja summa lasketaan tuotteiden ALV 0 % -hinnoista. Jatkossa saamme verkkokauppatilauksetkin onnistumaan minimitilauksella. Toimituskulut ovat 15€ 1-2 tuotteelle, 20€ 3-15 tuotteelle. Tilauksen verot ja mahdolliset tullausmaksut maksaa asiakas kotimaassaan.

Postitus- ja käyntiosoite

Asiakaspalautukset sekä tilaustyöreppujen paneelikankaat voi lähettää tähän osoitteeseen. Voit myös noutaa ostokset Liinalapsen työhuoneelta tai tulla vain tutustumaan eri vaihtoehtoihin. Sovithan ajasta etukäteen! Käytämme maskia. Liinalapsen tilat ovat omakotitalon alakerrassa, vasemmanpuoleinen alaovi.

Liinalapsi Oy
Leipäläntie 49
20300 Turku

+358445943011
niina@liinalapsi.fi
www.liinalapsi.fi
2176659-0

WhatsApp

Lähin pakettiautomaatti: Citymarket Länsikeskus, Markulantie 150, Turku

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Voit myös tehdä tilauksen sähköpostilla: niina@liinalapsi.fi Ilmoita sähköpostissa tuotetiedot mahdollisimman tarkasti sekä osoitteesi, puhelinnumerosi ja maksutapa. Tilauksesta valmistettavia tuotteita voi tilata vain sähköpostilla, mutta verkkokauppaan on lisätty tuotetietoja myös tilaustuotteille.

Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii pankkisiirto, PayPal ja Paytrail, jonka kautta maksuvaihtoehtoina ovat verkkopankkimaksut sekä Visa, Mastercard, American Express, Pivo, MobilePay, Walley, OP-Lasku, OP-Tililuotto ja Apple Pay.

Valitsemalla maksutavaksi Paytrail, hyväksyt Paytrail:n maksuehdot . Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Liinalapsi yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Liinalapsi Oy
Leipäläntie 49
20300 Turku

+358445943011
niina@liinalapsi.fi
www.liinalapsi.fi
2176659-0

WhatsApp

Pyrimme vastaamaan kaikkiin sähköposteihin kahden arkipäivän kuluessa. Jos et saa vastausta, niin soita minulle tai lähetä uudelleen meiliä ja tarkista, että sähköpostisi varmasti toimii (roskapostikansio!). Mahdollisista lomista ja viivytyksistä ilmoitamme kaupan etusivulla.

Toimitustavat ja -kulut

Toimitamme tuotteet Suomessa ja EU:n ulkopuolisiin maihin Postilla. EU maissa toimitamme GLS:llä. Pienet, postilaatikkoon mahtuvat ostokset kulkevat kirjeenä ilman seurantakoodia tai pikkupakettina, ja isommat (yli 200g) ostokset toimitamme pakettina, jonka voit noutaa lähipostista tai valitsemastasi pakettiautomaatista. Lisämaksusta voimme lähettää tilauksen myös Postin kotipakettina tai pikapakettina. Voit myös noutaa ostokset Liinalapsen varastolta (Leipäläntie 49, 20300 Turku). Sovithan ajasta etukäteen!

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen. Lähetämme varastossa olevat tuotteet pääsääntöisesti 1-3 arkipäivässä. Postituspäivämme ovat yleensä maanantai ja torstai. Lähetyspäiviin voi tulla pieniä muutoksia esimerkiksi lomien tai arkipyhien takia, ja näistä päivän-parin muutoksista emme ilmoita erikseen. Pidemmistä muutoksista tai keskeytyksistä toimituksissa ilmoitamme verkkokaupan etusivulla. Valitusta toimitustavasta riippuen asiakas saa tilauksen Suomessa noin 2-6 arkipäivässä. Kirjelähetykset voivat olla joillekin paikkakunnille paketteja hitaampia. Alla olevasta taulukosta näet keskimääräiset toimituskulut (edullisimmalla toimitusvaihtoehdolla) ja toimitusajan Suomessa ja maailmalla. Kuluissa ja toimitusajoissa on aina maakohtaisia eroja - tarkat lähetyskulut näet tilauksellesi ostoskorissa lisättyäsi toimitusosoitteen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Keskimääräiset toimituskulut ja toimitusaika-arviot*:

Paino Suomi EU-maat Eurooppa Muu maailma
0.2 kg 3,50 € 12-15 € 26-34 € 26 €
1 kg 6 € 12-15 € 26-34 € 26 €
2 kg 6 € 12-15 € 30-34 € 30 €
3-15 kg +0.50 € / kg 16-30 € 35-42 € 35-88 €
Toimitusaika* 2-6 päivää 1 viikko 1-2 viikkoa 2-4 viikkoa

*Kuljetusyhtiön ilmoittamat tiedot, jotka muuttuvat kuljetusyhtiön käytännön mukaisesti.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Viallisen tuotteen palauttaminen - Ei kuluja asiakkaalle:

Mikäli tilaamasi tuote on virheellinen tai olet saanut väärän tuotteen, sinulla on oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Tuote tulee palauttaa 14 päivän kuluessa peruutuksen tekemisestä. Liinalapsi maksaa tällöin palautuksesta aiheutuneet kulut sekä hyvittää asiakkaan maksamat tuotteen hinnan ja postikulut asiakkaalle. Hyvitys maksetaan kun olemme saaneet tuotteen takaisin ja tarkistaneet sen kunnon. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, pesemätön ja alkuperäisessä kunnossa. Lähetä ensin peruutusilmoitus verkkokaupan lomalleella tai sähköpostilla: niina@liinalapsi.fi ja ilmoita meille nimesi, yhteystietosi, tilausnumero. Kerro meille myös mikä tuotteessa on vikana. Saat palautusta varten meiltä asiakaspalautustunnuksen sähköpostilla. Pakkaa lähetys huolellisesti. HUOM! Postin asiakaspalautustunnus on tarkoitettu vain viallisen tuotteen palauttamiseen. Jos käytät asiakaspalautustunnusta alla kuvatussa tilanteessa, jossa palautuskulut kuuluvat asiakkaan maksettavaksi, perimme sinulta palautuksen todelliset kulut (7,90€ yhden kantovälineen palautus).

Liinalapsi ei ole vastuussa huolimattomasti pakattujen palautusten vahingoittumisesta.

Tilauksen peruuttaminen ja palauttaminen - Palautuskulut peritään asiakkaalta:

Eikö kantoliinan väri miellyttänyt sinua? Tai kantoreppu ei tunnukaan hyvältä? Ei hätää: sinulla on oikeus peruuttaa tilaus 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Tuote tulee palauttaa meille 14 päivän kuluessa peruutuksen lähettämisestä. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, pesemätön ja alkuperäisessä kunnossa. Lähetä peruutusilmoitus verkkokaupan lomakkeella tai sähköpostilla: niina@liinalapsi.fi ja ilmoita meille nimesi, yhteystietosi sekä tilausnumero. Asiakas maksaa palauttamisesta koituvat kulut. Hyvitämme sinulle: tuotteen hinnan + lähetyskulut. Hyvitys maksetaan asiakkaalle sen jälkeen kun olemme vastaanottaneet palautettavan tuotteen ja sen kunto on tarkistettu. Palauta tuote postitse pakettina tai pakettiautomaattiin ja ilmoita seurantatunnus meille. Pakkaa lähetys huolellisesti. HUOM! Postin asiakaspalautustunnus on tarkoitettu vain viallisen tuotteen palauttamiseen (katso ohjeet ylempää). Jos käytät asiakaspalautustunnusta tilanteessa, jossa palautuskulut kuuluvat asiakkaan maksettavaksi, perimme sinulta palautuksen todelliset kulut (7,90€ yhden kantovälineen palautus).

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä saatuamme palautetut tuotteet. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Mikäli asiakas ei nouda toimitusta, eikä lähetä meille peruutusilmoitusta 14 päivän kuluessa toimituksen saapumisesta, veloitamme asiakkaalta kaikki lähetykseen liittyvät kulut: postittaminen asiakkaalle sekä palautumisesta aiheutuvat kulut. Postikulut voit tarkistaa ylempää taulukosta "Yleiset toimituskulut". Palautuskulut ovat 7,90€.

Ongelmatilanteet

Jos sinulla on kysyttävää tuotteista tai tilaamiseen liittyvistä seikoista, vastaamme mielellämme sähköpostilla: niina@liinalapsi.fi. Voit myös soittaa meille arkisin klo 9-16. Jos tilaaminen ei jostain syystä onnistu verkkokaupassa, voit tilata myös sähköpostilla.

Mikäli tarvitset apua tuotteen käytössä tai hoidossa, ota meihin yhteyttä. Autamme mielellämme!

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai jos saat virheellisen tai väärän tuotteen, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.

Tuotetakuu ja Liinalapsen vastuu

Liinalapsen valmistamilla tuotteilla (Wompat-kantoreppu, Vanamo kantoliina ja SlingyRoo-laukku) on vuoden tuotetakuu alkaen tilausvahvistuksen päivästä. Takuu korvaa tuotteen valmistuksesta ja raaka-aineista aiheutuvat viat. Takuu ei korvaa tuotteen virheellisestä tai ohjeiden vastaisesta käytöstä ja hoidosta johtuvia vikoja.

Liinalapsen virhevastuu on Suomen kuluttajansuojalain mukainen. Liinalapsen vastuu rajoittuu kyseisen tuotteen ostohintaan. Liinalapsi ei vastaa mistään välillisistä tai epäsuorista vahingoista. Edellä mainittu ei rajoita Liinalapsen kuluttajansuojalain mukaista vastuuta.

Sovellettava laki ja riitaisuuksien ratkaisu

Näihin toimitusehtoihin ja asiakkaan tilaukseen sovelletaan Suomen lakia, pois lukien kansainvälisen kauppalain säännökset.

Sopimusta koskevat erimielisyydet pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti neuvotteluteitse. Jos kuitenkin erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi neuvotteluilla, voit saattaa kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn sinun tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Toimivaltainen tuomioistuin on joko asiakkaan tai Liinalapsen Suomessa sijaitsevan kotipaikan käräjäoikeus, tai mikäli asiakkaalla ei ole asuinpaikkaa Suomessa, Liinalapsen kotipaikan käräjäoikeudessa.